Dieta contra obezitatii, recomandata in tulburarile de nutritie

Apeleaza la medicii de la clinica de nutritie Dietalia pentru a iti personaliza o dieta contra obezitatii, fara a fi necesar sa te infometezi!

   Obezitatea este o boala caracteristica ultimelor decenii, a carei incidenta a crescut, din pacate, spre cote alarmante. Daca in anii 80 doar 15% din populatie era obeza, boala a ajuns sa afecteze 33% din oameni in anul 2004.

Tulburarile de nutritie si obezitatea

   Cauzele obezitatii specifice vremurilor contemporane tin foarte mult de latura psiho-emotionala. Toti (si mai ales toate) ne dorim sa aratam bine. De multe ori insa dorinta de a nu avea kilograme in plus duce la aparitia unor boli grave, precum anorexia nervoasa (in care o persoana, de regula femeie, respinge mancarea, deseori fiindca in mod fals se percepe ea insasi ca fiind supraponderala), bulimia (in care persoana afectata se indoapa cu mancare si apoi isi provoaca voma) si mancatul compulsiv (care este un tip de conduita in care individul se simte constrans a consuma alimente sub efectul unei forte interne obsesionale). Aceste afectiuni sunt frecvent intalnite la adolescente si femei tinere cu probleme emotionale.

   Tulburarile de nutritie sunt o sursa de suferinta atat pentru persoana implicata, cat si pentru cei din jur. Cum hrana satisface si dorintele emotionale inconstiente (nu numai foamea), o tulburare de nutritie este o incercare de a face fata unor nevoi neimplinite, care genereaza stres, anxietate sau depresie. Cei care sufera de astfel de tulburari sunt deseori incordati, au o parere proasta despre ei si tind sa interactioneze slab cu lumea din jur. O persoana obeza nu are neaparat si o tulburare de nutritie, insa obezitatea tot mai accentuata sau predispozitia de a pune la loc kilogramele pierdute pot indica diverse forme de alimentatie compulsiva.

Afla cauzele ingrasarii pentru a putea personaliza dieta contra obezitatii!

   Oamenii de stiinta au depistat cauzele care fac ca anumite persoane sa se ingrase usor: ora din zi alocata mesei, felul in care mananca, mostenirea genetica (ce determina nivelul substantelor chimice care controleaza apetitul) sau nivelul de activitate (cu cat persoana este mai sedentara, cu atat se ingrasa mai usor).

   Metabolismul (viteza cu care corpul arde energia) este foarte important in mentinerea greutatii corporale normale. Acesta este influentat de ereditate, de nivelul de activitate, de tipurile de alimente consumate, de nivelul hormonilor tiroidieni, de greutatea corporala, de nivelul de stres si de sensibilitatea alimentara.

   Inaintarea in varsta poate predispune la ingrasare. Multi oameni devin tot mai putin activi cand imbatranesc, ceea ce duce la incetinirea metabolismului.

   Nu in ultimul rand, sexul feminin poate influenta greutatea corpului si poate conduce la obezitate, datorita sarcinilor si a schimbarilor hormonale din perioada pubertatii sau menopauzei.

Dieta contra obezitatii

   Dieta contra obezitatii trebuie sa fie un mod de viata, nu o dieta pe care o tineti doar o perioada de timp. Altfel, kilogramele pierdute in timpul dietei se recupereaza la loc intr-un timp surprinzator de scurt. Puteti pierde in greutate si sa va mentineti silueta dorita respectand cateva sugestii simple, dar foarte eficiente:

– Alegeti in alimentatie doar mancarea naturala hranitoare, ocolind alimentele rafinate (faina alba si zaharul) si grasimile saturate care nu ofera organismului nutrientii necesari.

– Consumati produse bogate in fibre (orez brun, nuci, seminte, fructe, legume, paine integrala, cereale si paste fainoase). Fibrele provoaca satietate, impiedica oscilarile excesive ale zaharului in sange si se transforma extrem de incet in grasime.

– Mancati alimente bogate in acizi grasi esentiali (peste gras, nuci, seminte si cereale), care ajuta la cresterea ratei metabolice.

– Preferati sa serviti 5-6 mese pe zi, reduse cantitativ, in loc de 2-3 mese zilnice copioase.

– Consumati alimente proaspete, ocolindu-le pe cele conservate care contin multa sare sau zahar.

– Evitati untul, margarina, laptele integral, frisca, branza si carnea grasa. Alegeti, in schimb, carnea de peste sau pasare si laptele semidegresat sau de soia.

– Consumati o masa de fructe sau legume pe zi.

– Din cand in cand, ardeiul iute si alte alimente picante accelereaza metabolismul timp de 3-4 ore dupa masa.

– Beti zilnic multe lichide! O cana de ceai verde pe zi are un uimitor efect antiadipos.

– Evitati alimentele care contin adaos de zahar, bauturile carbogazoase, alcoolul, prajelile si sosurile.

Tratamente naturiste eficiente contra obezitatii

   Pentru a putea sa respectam mai usor dieta zilnica si pentru ca kilogramele sa dispara cat mai rapid, este necesar sa urmati o schema de tratament din suplimente nutritive care taie pofta de mancare, dizolva grasimile, regleaza metabolismul si creeaza un confort psihic optim pentru a lupta cu obezitatea.

O schema de tratament cu rezultate dovedite se va urma timp de minim 3 luni consecutive si va contine urmatoarele produse naturiste: Tonicul “E-lite 90-60-90”, Heritage E-lite III (de zi), Heritage E-lite Nite (de noapte), tinctura de sanziene, Shecure, Carnitina+Crom+Vanadiu si Denoxinal.

   Pe langa dieta contra obezitatii si tratamentul naturist, sunt recomandate activitatile fizice (fitness sau gimnastica aerobica) si anumite proceduri de intretinere corporala, precum impachetarile cu argila, alge, uleiuri esentiale, creme cu ardei iute, iedera sau castan.             

Articol creat de As. farmacist Adriana Vlad, specialist in terapii naturiste, redactat de Dr. Frunza Alexandru si publicat in revista Tratamente naturiste

   Specialistii de la clinica Dietalia ™ sunt zi de zi langa tine. Programeaza-te la o consultatie de nutritie la domiciliu, pentru a crea o dieta contra obezitatii personalizata pentru tine:

Despre clinica DietaliaServiciile Dietalia

Programul de slăbit

Alte programe de nutriţie

Sport la domiciliu

Masaj la domiciliu

Întrebări frecvente despre clinica Dietalia

Testimoniale

Tarife şi programări

Distribuie articolul dacă ţi-a plăcut