Nutritia mamei in perioada alaptarii

Cel mai important aspect legat de nutritia mamei in perioada alaptarii este crearea unui meniu inteligent, consistent si sanatos, care sa o ajute atat pe tanara mamica, cat si pe bebelusul ei.

Internetul este plin de tot felul de sfaturi, insa noi va recomandam sa apelati cu incredere la un medic specialist in nutritia mamei in perioada alaptarii. Acesta te va invata:

- cum sa iti alcatuiesti meniurile zilnice, astfel incat valoarea calorica zilnica sa fie putin mai mare decat cea obisnuita (circa 2200 kcal)

- care alimente sunt recomandate si care alimente sunt interzise in nutritia mamei in perioada alaptarii

- cum sa combini alimentele pentru a obtine aportul corect de proteine, minerale (in special calciu si fier) si vitamine

- ce alimente sau plante pot sa regleze productia de lapte matern (sa o creasca sau sa o scada, dupa nevoie)

- ce alimente pot altera calitatea laptelui matern

- secrete despre nutritia mamei in perioada alaptarii impotriva colicilor

- care este momentul optim pentru diversificarea alimentatiei bebelusului

+ cum poti evita stresul primelor zile de alaptare

... si multe altele.

Alimente recomandate pentru nutritia mamei in perioada alaptarii:

- alimente cu continut de vitamina B9 (acid folic): sparanghel, varza, porumb, naut si spanac. Multe alte alimente, cum sunt graul si sucul de portocale, au fost imbogatite cu acid folic;

- alimente cu zinc: oua, carne, faina integrala si ovaz;

- alimente cu calciu: produse lactate, legume crude, migdale si alune;

- consumati zilnic cate 3-5 portii de legume, cel putin 4 portii de lapte, iaurt si branza si 2-4 portii de fructe. La acestea se pot adauga carne rosie, carne de pasare, peste, oua, cereale, orez si paste;

- Nu in ultimul rand, beti apa suficienta, deoarece apa contribuie la producerea laptelui. Totusi, nu exagerati, fiindca prea mult lichid poate scadea cantitatea laptelui.

Alimente interzise pentru nutritia mamei in perioada alaptarii:

- grasimile, uleiul si dulciurile;

- carnea de porc, condimentele (piperul, ardeiul iute sau hreanul) si prajelile de orice fel, deoarece acestea pot provoca copilului colici abdominale, balonare si stari de agitatie;

- mezeluri sau afumaturi, deoarece contin E-uri care dauneaza copilului;

- bauturi carbogazoase, deoarece vor balona copilul;

- unele legume: guliile, telina, ceapa, varza, varza de Bruxelles, conopida, broccoli, prazul, mazarea, vinetele, fasolea;

- unele fructe: citricile, prunele sau capsunile;

- tutunul (nicotina ajunge direct la copil, prin lapte);

- alcoolul (trece in lapte in mai putin de 1 ora si poate incetini cresterea copilului).

Citeste in detaliu informatii despre nutritia mamei in perioada alaptarii in articolul "Ce are voie mami sa manance cand alapteaza"