Alimentatia impotriva obezitatii si calculul greutatii ideale

Medicii de la clinica de nutritie Dietalia ne invata care trebuie sa fie alimentatia impotriva obezitatii si cum sa ne calculam greutatea ideala.

   Experienta multor ani de practica medicala m-au facut sa constat ca, odata cu trecerea anilor, oamenii se privesc mai mult in oglinda. Ce constata? O fata mai palida, un ten obosit… Iar ceea ce-i nelinisteste cel mai mult este dimensiunea pe care au capatat-o. Acest fapt ii determina sa se adreseze medicului pentru a-i ajuta sa scada in greutate si sa-si recapete tonusul si pofta de viata.

Ce este, de fapt, obezitatea?

   Conform principiilor medicinii moderne stiintifice, obezitatea consta intr-un surplus ponderal de aproximativ 25% din valorile normale varstei, sexului si inaltimii pacientului. Acest surplus are loc prin acumularea de grasimi, depunerile de grasime facandu-se cu predilectie pe coapse, fese, solduri, abdomen, brate si umeri.

In timp, aceste grasimi acumulate conduc, pe langa aspectul inestetic al corpului, la producerea unui “inamic” de temut al femeilor, si anume celulita. Aceasta apare intrucat neevacuarea deseurilor grase din tesutul conjunctiv al pielii creeaza un blocaj la acest nivel, iar celulele adipoase se modifica, formand stratul de celulita. Ca urmare, sub piele apare un infiltrat initial moale, apoi mai dur, cu aspect granulos (coaja de portocala) si care devine dureros.

Calculul greutatii ideale

   Greutatea ideala a corpului este egala cu inaltimea (cm) minus 100. Din aceasta cifra se pot scadea chiar 10 kg la varste de pana la 20 de ani si se pot adauga cate 3-4 kg pentru fiecare deceniu dupa 40 de ani.

Cauzele obezitatii

   Sunt mai multi factori care favorizeaza aparitia obezitatii, primul si cel mai important fiind abuzul alimentar (lacomia). 90% dintre obezi declara cu seninatate: “Eu nu mananc mult si totusi ma ingras”. Obezilor nu li se pare ca mananca mult pentru ca ei sunt vesnic flamanzi, pofticiosi si lacomi.

   Un alt motiv al aparitiei obezitatii este predispozitia genetica. In lume exista o incidenta tot mai crescuta a obezitatii in familie, in acest sens S.U.A. fiind cel mai clar exemplu, unde 20% din obezi fac parte din familii de obezi (parinti, frati, bunici). De asemenea, dereglarile endocrine reprezinta o cauza a obezitatii (afectiunile tiroidei, hipofizei etc.). Nu in ultimul rand, sedentarismul este o cauza a lumii moderne ce duce la obezitate.

   Singura asociere fiziologica este obezitatea la menopauza. Odata cu intrarea in perioada de menopauza, femeile incep sa prezinte o crestere in greutate ce se instaleaza cu foarte mare usurinta, cauza fiind dereglarea hormonala.

Odata cu varsta, pacientii obezi vor prezenta si afectiuni asociate sau chiar cauzate de obezitate, precum hipertensiunea arteriala, diabetul, diskineziile biliare, ateroscleroza si bolile de inima.

Ce este de facut pentru a scapa de obezitate?

   Sa scapi de obezitate nu este un lucru usor, acest lucru datorandu-se faptului ca persoanele cu kilograme in plus sunt obisnuite cu un anumit stil de viata.

De multe ori, obezii incearca deseori diferite cure de slabire care dau rezultate pe moment, insa, dupa o perioada, kilogramele se pun la loc. De aceea, daca vreti sa scapati definitiv de obezitate, este necesar sa va schimbati modul de a trai si de a va alimenta, respectand anumite reguli de alimentatie inpotriva obezitatii.

 Primul pas catre evadarea din randul obezilor este consumul moderat de alimente. Nu mancati mai mult decat are nevoie organismul, deoarece acesta va depozita surplusul in “camara” proprie, adica in tesutul adipos. In general, pentru 1 kg de greutate corporala sunt necesare 30 calorii pe zi.

Evitati consumul alimentelor grase. Carnea grasa, mancarurile fast-food si alte produse de acest gen vor contribui la marirea stratului de grasime de pe solduri, coapse sau alte zone, dar si la depunere grasimilor pe artere, ducand la “imbolnavirea” circulatiei sangelui, cu toate rezultatele ce rezulta de aici.

Alimentatia impotriva obezitatii care ajuta la eliminarea stratului adipos

   Prima metoda, care este si cea mai simpla si mai la indemana, este exercitiul fizic. Acesta este benefic pentru ca prin miscare se ard caloriile suplimentare, dar si datorita faptului ca tesutul muscular este locul unde se ard grasimile. Asa ca daca nu faceti sport nu veti avea niste muschi puternici sa lupte cu tesutul adipos.

   O a doua metoda de lupta pentru a da jos grasimile este alimentatia impotriva obezitatii, bogata in anumite substante despre care cercetarile au demonstrat stiintific ca distrug grasimea:

– Mancati alimente care contin proteine pentru tonifierea muschilor: carne slaba de peste, pui sau vita, dar si alune, fasole, nuci, migdale, masline, fistic, mazare si ciuperci.

– Asigurati-va ca alimentatia impotriva obezitatii contine vitamina C! Aceasta ajuta la producerea de noradrenalina, un hormon ce transforma grasimea depozitata in energie. De asemenea, vitamina C contribuie si la detoxifierea organismului si implicit la eliminarea reziduurilor depuse.

– Alimentatia impotriva obezitatii bogata in magneziu accelereaza metabolismul si de aceea sunt recomandate obezilor. Dintre acestea, cele mai cunoscute sunt faina integrala si leguminoasele, printre care si soia.

– Vitamina B4 (numita si colina) sporeste cantitatea colesterolului „bun” si reduce cantitatea colesterolului ,,rau”, lucru care normalizeaza cantitatea lipidelor din sange. Colina se gaseste in alimentatia impotriva obezitatii sub forma de lecitina in galbenusul de ou, conopida, lactate si fructe, dintre acestea cel mai mare continut de colina gasindu-se in soc.

– Taurina este o substanta necesara obezilor pentru asimilarea normala a grasimilor, pentru dezvoltarea muschilor, mai ales al celui cardiac, si pentru imbunatatirea actiunii insulinei. In plus, taurina ajuta hipofiza in arderea grasimilor. Ea se gaseste cel mai mult in crustacee (scoici, crabi, crevete) si in carne.

– Lamaile si portocalele contin o substanta numita inozitol care previne depunerea grasimilor pe organele interne. De asemenea, cate o jumatate de grepfrut consumata cu o jumatate de ora inainte de fiecare masa actioneaza ca un catalizator ce porneste procesele de ardere din organism.

Reflexoterapia ajuta obezii sa slabeasca

   In paralel cu masurile ce trebuiesc luate pe care le-am enumerat mai sus, se efectueaza sedinte de reflexoterapie care ajuta obezii sa piarda din greutate. Reflexoterapia echilibreaza energetic organismul, induce un somn odihnitor, inlatura constipatia si, ceea ce este foarte important in acceptarea dietei si a curelor de detoxifiere, induce pacientului o stare de bine din punct de vedere psihic.

   Scaderea ponderala care se obtine este lenta, dar, daca se respecta toate conditiile impuse, pacientul nu se va mai ingrasa asa cum o facea dupa o cura de slabire oarecare. In functie de pacient se pot da jos pana la 8 kg in 15 sedinte de reflexoterapie efectuate de-a lungul a 3 saptamani.

   Ceea ce trebuie imprimat pacientilor este rabdarea de care trebuie sa dea dovada atunci cand se ajunge la momentul “prag”… adica acel moment in care in timpul unui tratament pentru slabit apare o stagnare a greutatii, perioada in care pacientul nu observa nici o schimbare. Aceasta perioada poate dura 1-6 saptamani si este perioada cea mai grea de acceptat si de trecut. Tocmai aici intervine rolul reflexoterapiei, care induce starea de bine, de relaxare si de liniste interioara, permitand pacientului sa treaca mai usor peste aceasta perioada a deznadejdii lor.

   Ca si strategie a sedintelor de reflexoterapie schema aplicata este de 15 sedinte initial, pe cat posibil zilnice, dupa care se face o reevaluare. Urmatoarele sedinte se distanteaza in timp treptat si se ajunge la o sedinta pe saptamana pana se obtine greutatea dorita. Dupa aceea, urmeaza perioada de mentinere a greutatii, care se poate intinde intre 6 luni si 1 an si jumatate, in functie de individ.

Cura cu struguri in alimentatia impotriva obezitatii

   Va prezentam una dintre cele mai eficiente metode naturale de a da jos kilogramele, si anume cura cu struguri.

   Cura se incepe cu 3 zile in care organismul va trebui obisnuit treptat. In prima zi se va consuma jumatate de kilogram de struguri, in a doua zi 1 kg, iar in a treia 1,5 kg.

Dupa ce metabolismul si digestia s-au obisnuit vom consuma 3 zile la rand cate 1,5 kg de struguri zilnic sau 1-2 litri de suc proaspat zilnic.

Pe parcursul curei se mai pot consuma ceaiuri calde de menta, chimen si cimbrisor care ne vor ajuta sa evitam crampele abdominale sau diareea.

   Dupa ce incheiem cura cu truguri, trecerea la alimentatia normala se va face treptat, fiind necesare pana la 4 zile in care vom consuma infuzii indulcite cu miere si alimente usoare precum supele de legume sau legumele fierte.

Articol creat de Dr. Cristina Balanescu, redactat de Dr. Frunza Alexandru si publicat in revista Tratamente naturiste

   Specialistii de la clinica Dietalia ™ sunt zi de zi langa tine. Programeaza-te la o consultatie de nutritie la domiciliu, pentru a crea alimentatia impotriva obezitatii personalizata pentru tine.

Despre clinica DietaliaServiciile Dietalia

Programul de slăbit

Alte programe de nutriţie

Sport la domiciliu

Masaj la domiciliu

Întrebări frecvente despre clinica Dietalia

Testimoniale

Tarife şi programări

Distribuie articolul dacă ţi-a plăcut